facebook címkéhez tartozó bejegyzések

London VLOG – Meghívott a Facebook

Néhány nappal ezelőtt készítettem el a Falcon Heavy tesztjéről szóló videót, amiben már (roppant titokzatos módon) már utaltam rá, hogy a következő adás(ok) különleges(ek) lesz(nek). Igen, kicsit sok a zárójel.

Jelentem, az új rész megérkezett. Szóval a dolog úgy volt, hogy a Facebook még tavaly novemberben belengette, hogy lesz egy izgalmas konferenciájuk Facebook Community Summit címmel Európában – egész pontosan Londonban. Ez azért is nagy dolog, mert ilyesmit még nem csináltak, pláne nem olyat, ami kifejezetten a közép-kelet-európai facebookosokra koncentrál.

Az esemény persze nagyon jól illeszkedik abba a koncepcióba (vagy nevezzük újévi fogadalomnak, ahogy jól esik), amit Mark Zuckerberg talált ki még az év elején, miszerint jobbá akarja tenni a Facebookot. Egész pontosan visszanyúlna a gyökerekhez, hogy a közösségi oldal erősítsen közösségi fronton. A Summitra úgy kellett jelentkezni, majd egy kiválasztási folyamat után értesítették a szerencséseket, hogy mehetnek. Bár a szervezésnek azért megvoltak a maga gyerekbetegségei, összességében nagyon jó móka volt a dolog.

Az eseményből készítettem egy kétrészes vlogot, egy utazós nappal és egy eseményes nappal. Ez most az első rész, szerességetek annyira, amennyire én szerettem felvenni és megvágni. (aka nagyon)

Könnyen lehet állásod, ha okosan Facebookozol

Kifejezetten érdekes azt látni, hogy a Facebooknak nemcsak online, de offline téren is megkkora hatása van. A cégek ugyanis ma már nemcsak az alapján döntik el, hogy kit vegyenek fel dolgozni, hogy milyen az önéletrajzza vagy a motivációs levele, hanem azt is megnézik, mi mindent szokott közzétenni az illető a közösségi oldalon. Ez nemcsak a munkaadónak, de a munkavállalónak is előnyére válhat, mert így jó eséllyel olyan helyre fogják felvenni dolgozni, ahol jól is érzi magát. Persze ehhez az kell, hogy okosan használjuk a Facebookot.

Csatlakozz Nórához az iWiW-en

A fenti cím nem bújtatott marketing, és nem is ment el teljesen az eszem, hogy az iWiW-et emlegetem, egész egyszerűen egy ma (tehát 2013 végén) is létező mondatról van szó. Távolabbról megközelítve: azért (is) jó, hogy az embernek barátnője van, mert olyan dolgokat megtud, amikre nem is gondolna. Ilyen például, hogy Takács Nóra videókat készít, amiben még igazából semmi meglepő nincs, az egyik kapcsán viszont egy érdekes mondat ütött meg a fülemet.

A 2012 januárjában készült anyag zárómondata úgy hangzik: kövessetek iWiW-en és a Facebookon. Hogy mit tetszik? A mondat első, iWiW-re vonatkozó fele elég idétlenül hangzik így, 2013 végén, de már 2012 elején, sőt, 2011-ben sem volt sokkal kevésbé az. Persze létjogosultsága van, hiszen a life.hu az [origo]-hoz tartozik, ami pedig a Magyar Telekomhoz, ahogy az iWiW is, így nyilván érhető a marketingelés – csak hát életszerűtlen, ugyanis már 2011-ben sem az iWiW terelte a legtöbb látogatót más szájtokra.

A videókból 2012 januárja óta kikopott ez a fajta elköszönés, de a cikkek végén azért továbbra is ott a címben ügyesen elrejtett felhívás, rajta pedig az iWiW-es link. Kíváncsi voltam, ha már ennyire az ember arcába tolják, mennyit foglalkoznak vele. A sejtésem beigazolódott: pontosan annyi energiát fektetnek bele, amennyit ér az egész. Ugyan kerülnek fel posztok mindkét rajongói oldalra, de a különbség már csak számszakilag is akkora (3496 vs. 84 ezer), hogy nem is kérdés, melyikkel éri meg jobban foglalkozni. Ha már ott jártam, megnéztem, mi a helyzet az origo-val: ott 2012 augusztusában ment ki az utolsó bejegyzés.

Igazából két dolgot nem értek: ha nem foglalkoznak vele, miért ajánlgatják, vagy ha már ajánlgatják, mért nem foglalkoznak vele (rendesen)? És úgy egyáltalán, mikor engedik el végre ennek a halott izének a kezét?