mozi címkéhez tartozó bejegyzések

Így nem spórolsz az online mozijeggyel

Viszonylag ritkán járok moziba, évente ha két-három alkalommal, legutóbb pont 2013 végén, amikor az Éhezők viadalának második részét vetítették. Azóta idén most először mentem – naná, hogy az Éhezők viadala miatt -, éppen ezért csak most jutottam el oda, hogy ne csak a jegyfoglalást, az online jegyvásárlást is kipróbáljam. Felemás érzéseim vannak.

A Cinema City remek ötlete, hogy gyakorlatilag sorban állás nélkül, otthonról pár kattintással és természetesen online fizetéssel veheted meg a mozijegyet. Ez a cselekvések számát tekintve egyel, kényelmileg viszont sokkal jobb megoldás a klasszikus foglalásnál, hiszen annál ugyanúgy ki kellett állni a film előtti sort a pénztárnál – hacsak nem tudtál valami hamarabbi időpontban odamenni.

Ezzel szemben az online vásárlás után e-mailben kapsz egy QR-kódos jegyet, a moziba érve pedig a jegyszedő lecsippantja a képernyődet, és már bent is vagy. De mit vár az ember egy online jegyvásárlástól azon kívül, hogy kényelmes? Azt, hogy olcsóbb is lesz a szolgáltatás. Na, ehhez képest viszont az van, hogy:

141127_moziIgen, pontosan: adminisztrációs költség címén jegyeként 40 forintot kérnek el. Nem sok – lehetne mondani, de ha kivesszük a rendszerből a jegy kinyomtatását, plusz a pénzkezelést a pénztárban, máris kevesebbe kellene kerülnie az egésznek. Persze a jegyenkénti 100 forintos, büfében levásárolható kupon kompenzálhatná ezt, ugyanakkor egyszerre csak egy jegyet lehet beváltani, vagyis ha már ketten mentek, akkor kétszer kell rendelni, fizetni.

A mozi büféje viszont pont az a hely, ahol örülsz, hogy a filmek előtt van 15 perc reklám, mert baromi lassan kerülsz sorra, ha pedig ezt felszorozzuk annyi emberrel, ahány jegyet váltottak, akkor máris kiderül: az online jegyvásárlással egy perc időt sem sikerül spórolni. Arról nem is beszélve, hogy így értelmét is veszti a szolgáltatás, mert ezzel pont nem efelé terelik az embereket. Ráadásul pénzt kérni az online jegyvásárlásért nem túl kétezertizennégybarát megoldás.

Megújult a Cinema City, de minek

Néhány hete újult meg a Cinema City honlapja, és egy darabig azt hittem, csak meg kell szokni az új felületet. Mára viszont rájöttem, rendkívül idegesítő, és kifejezetten rossz lépésnek tűnik a frissítés.

Az új felülettel az érintőképernyős eszközök használóinak szerettek volna kedvezni, bár ez csak félig sikerült: a webes felületen kívül nem készítettek okostelefonra optimalizált változatot, így egy – viszonylag – kisebb kijelzőn már nehezebben kezelhető az oldal.

Az oldalon továbbra is ki lehet választani, hogy melyik város Cinema City filmjeire vagyunk kíváncsiak, ám a kiválasztott mozi műsora egy felugró ablakként jelenik meg, és ha véletlenül az ablakon kívülre kattintunk, azonnal eltűnik, a lenyíló menüből pedig előröl kezdhetjük a keresést.

A jegyfoglalást hasonlóan idegesítő rendszerben sikerült megoldani. Konkrétan, ha már kiválasztottuk a mozit, a filmet, és még arra is rászántuk magunkat, hogy megnézzük, akkor ismét kezdhetjük a keresgélést, hogy melyik moziba is szeretnénk bemenni. Ez már csak azért is értelmetlen, mert ha mondjuk a szegedi Cinema City műsorára vagyok kíváncsi, akkor biztos, hogy nem a budapesti Arénába akarok majd beülni.

Összesítve: az ötlet jó, de a kivitelezés pocsék, de legalább is értelmetlen megoldásokat szült. Még szerencse, hogy az ember alapvetően nem egy honlap miatt (nem)megy moziba.